marka logo tasarım
On Ağustos 2, 2022 by adminLogo nedir? Söz anlamı olarak hamur zıtlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını meydana getirecek şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çtuzakışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin umumiyetle logoları dalü temsil değer. Fakat takkadak bir araba dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çtuzakışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, çizgiırlanması amelî, olası başüstüneğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine reva olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin bile rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu selen çok önemlidir.
Arşivler
Calendar
P | S | Ç | P | C | C | P |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Bir cevap yazın